Maroko 2010

Oproti předchozím cestám je Maroko blízko a proto jsme se rozhodli jet autem, také jsme se těšili na to, jakou svobodu auto dává. Budeme si moci zastavit tam, kde chceme. Maroko je možná blízkou zemí, přesto exotickou. Čekala na nás jiná kultura, jiné náboženství, jiné zvyky, jiná architektura, odlišné, ale výborné jídlo a jiná příroda.

Maroko je konstituční monarchií od roku 1957. Dříve bylo Maroko španělskou a francouzskou kolonií. Hlavou státu je král Muhammad VI. Maroko leží na severozápadě Afriky.

Cesta Evropou

27.08.2013 20:56
5. ledna v pět hodin a pět minut vyrážíme, tentokrát ve třech s kamarádem Šotkem. Cesta Evropou proběhla dobře, ujeli jsme velké sněhové nadílce, která se valila na Čechy. Šestého večer přijíždíme přímo na večeři ke kamarádům, tímto děkujeme za vřelé uvítání.

Gibraltar

27.08.2013 20:57
Gibraltar 7. 1. 2010 Gibraltar je zámořské území Velké Británie a nemohli jsme ho nenavštívit.

Směr Afrika

27.08.2013 21:05
8. 1. 2010 Pár fotek, ranní káva a jedeme do přístavu. Tady už pracují Marokánci, takže nám jeden z nich pomáhá koupit lístky a díky němu jsme za necelou hodinku na trajektu. V Africe vystupujeme ještě ve španělském městě Ceuta a jedeme na přechod. Trochu to trvá, tak si Šotek krátí...

Tetouan

27.08.2013 21:09
Tetouan / Tétouan/ Město leží na úpatí pohoří Rif a do roku 1956 bylo hlavním sídlem Španělského protektorátu. Medína, to je nejstarší část města, patří od roku 1997 ke světovému dědictví. Naše první návštěva medíny v Maroku. Nemohli jsme vynechat tržiště v útrobách starého města.

Chefchaouen

27.08.2013 21:14
Za tmy jsme dorazili do Chefchaouenu, kde se na nás vrhli naháněči hotelů. Nevšímali jsme si jich. Poprosila jsem jednu dívčinu, jestli by nám s hotelem neporadila, byla velice ochotná, ale levné hotely byly obsazené. Nakonec jsme se ubytovali kousek od medíny za 120 Dh. 9. 1. 2010 Probudili...

Moulay Idriss Zerhoun

04.09.2013 20:22
Večer jsme jeli do Moulay Idriss, poutního města. Je to 1200 let staré muslimské město, kde má hrob muláj Idrís Ben Abdulláh Ben al-Hasan potomek Prorokovy dcery Fátimy. Byl to zakladatel města a zakladatel prvního arabsko- islámského státu v Maghrebu/region na severu Afriky, západně od Nilu...

Volubilis

04.09.2013 20:24
Toto místo znali už Kartaginci, ale staří Římané Volubilis připojili ke své říši asi okolo roku 40 našeho letopočtu. Volubilis bylo hlavním městem africké provincie nazývané Mauretania Tingitana.  Okolí Volubilis bylo velmi úrodné, dovážel se odsud olivový olej, obilí, ale také zvířata,...

Midelt

04.09.2013 20:35
Cesta do Mideltu FOCENO V MAROKU Jeli jsme na oběd do Meknésu, kde jsme chtěli navštívit medínu, ale kvůli deštivému počasí jsme to odložili a tak jsme si dali alespoň výborné jídlo. Objednali jsme si Tajine kefta – masové kuličky z mletého masa v kořeněné rajčatové...

V údolí řeky Hammat Mulay

04.09.2013 20:48
                                              Díky tomu, že máme půjčené auto,...